Fremtidens UpgradeGate-strategi

2013 (venstre) og på lansering (høyre)

CD Project RED skapte urealistiske forventninger til The Witcher 3, og nå står internett i flammer. Det ville aldri skjedd dersom de hadde fulgt vår revolusjonerende markedsstrategi.

Årets foreløpig største lanseringshøydepunkt er endelig ute, og internett reagerer forutsigbart med eder og galle av bibelske proporsjoner. Som kjent finnes det få opplevelser som kan måle seg med go’følelsen fra å heve seg over noe tilsynelatende alle liker, spesielt når det viser seg at det ikke lever opp til forventningene til de som hadde stilt forventningene sine til 11.

Før-bilde
Slik så teksten ut tidlig i skrivingen, rundt 2014. Se så bra den er nå til sammenligning!

Vi snakker selvsagt om blomsterplukkersimulatoren The Witcher 3: The Wild Hunt, utviklet av polske CD Project RED. Gjennom en rekke tiltak har studioet fremmedgjort både spillere, spillkultur og PC-en som spillplattform, og øverst på lista over forbrytelser mot menneskeheten finner vi to år gamle skjermbilder med høyere detaljnivå enn det ferdige produktet. Det har forståelig nok resultert i et hav av fråde og flammer på nett.

LOLbua tar tak
Siden det åpenbart er første gang noensinne at noe slikt har skjedd, og det på ingen måte er noe vi er veldig, veldig, veldig vant til å se, ser vi at det er behov for umiddelbare tiltak for å forhindre at denne grusomheten skal gjenta seg. I dag presenterer LOLbua derfor en ny markedsføringsstrategi for aspirerende spillutviklere og –utgivere: skjermbilder som garantert kan innfris. Trikset er å senke forhåpningene, og heller overraske positivt på lansering. Her har i første omgang Konami, EA og Nintendo fått litt starthjelp, men dette er noe vi føler alle i grunn burde kaste seg på.

 

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
metal gear solid v preview

Mirror’s Edge 2
mirrors edge 2-2

The Legend of Zelda Wii U
zelda