Ønsket om å lage det perfekte dataspillet kan være et hinder for vekst i den norske spillbransjen, ifølge spillforsker Hrafnhildur Jónasdóttir.
Lang utviklingstid og lite fokus på å treffe en større spillerbase er noe som gjør at norsk spillbransje sliter med å bli en industri. Hør mer om hennes tanker i ukens Spillrevyen der vi også ser på Nordic Game Awards hvor Krillbite vant pris.
Denne uken studerer vi også på de ulike strategiene og tekniske tilnærmingene knyttet til Xbox Series X og Playstation 5 og snakker om spill som blir film pluss litt til.
Få også med deg vår andre podkast om populærkultur og spill, LOLbua, som kommer ut hver onsdag i egen feed. Hvis du ønsker å støtte produksjonen av våre podkaster podkasten kan du gjøre det på vår Patreon-side.
Spillrevyen kommer hver mandag, men for tiden lager også en serie om hvordan koronapandemien påvirker Norsk spillbransje. Disse episodene kommer hver fredag. Her er nyeste episode:
Du anbefales også å høre vår andre podkast: LOLbua, som er et ukentlig show med spill som bakgrunn, men hvor vi snakker om alt som faller oss inn.